KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Dzieci młodsze

Propozycje realizacji podstawy programowej dla dzieci młodszych (15-30.06.2020)

Tematyka dwutygodniowa „Nadchodzą wakacje”

  1. Karta pracy, cz. 2, s. 58.

Określanie, gdzie pojadą na wakacje Lenka i Mikołaj. Rysowanie na dole karty miejsca, w które dzieci pojadą na wakacje.

  1. Zestaw zabaw ruchowych
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Pojazdy.

Dzieci poruszają się w różnych kierunkach sali, naśladując ruchy różnych pojazdów: roweru, samochodu, samolotu, pociągu, hulajnogi. Kiedy rodzic podniesie rękę – wszystkie pojazdy zatrzymują się.

  • Ćwiczenia nóg.

 Dzieci dobierają się parami z rodzicami i podają sobie ręce. Jedno z nich przysiada, drugie stoi. Pary poruszają się w różnych kierunkach. Potem następuje zmiana ról: osoba, która szła w przysiadzie, porusza się w pozycji wyprostnej i odwrotnie.

  • Ćwiczenia tułowia.

Dzieci ustawiają się parami z rodzicem, tyłem do siebie, w rozkroku. Skłaniają się do przodu i podają ręce współćwiczącemu przez okienko utworzone między rozstawionymi nogami. Następnie prostują się i klaszczą w ręce nad głowami.

  • Zabawa z elementem podskoku – Pajace. Dzieci wykonują podskokami rozkrok i zeskok do podstawy. Podczas rozkroku mają ramiona wyciągnięte w bok, podczas doskoku – opuszczone w dół.
  1. Historyjka obrazkowa „Jak to Elemelek spędzał czas nad morzem”.
  • Ćwiczenia ruchowo-graficzne.

Dzieci kreślą w powietrzu za rodzicem, obiema rękami kształty: fali, ryby, słońca, chmur.

  • Rozmowa na temat wakacji nad morzem.

 − Jak nazywa się nasze morze?

− Kto z was odpoczywał nad morzem?

− Co można robić nad morzem?

  • Karta pracy, cz. 2, s. 59.

            Oglądanie obrazków historyjki. Opowiadanie o tym, co dzieje się na obrazkach. Próby  

           opowiadania całej historyjki.

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Zabawy nad morzem”.

Dzieci naśladują czynności, które można wykonywać nad morzem, na hasła – nazwy tych czynności podane przez rodzica. Np. pływanie, opalanie się, zbieranie kamieni i muszelek, robienie babek z piasku...

  1. Karta pracy, cz. 2, s. 60. Kończenie rysowania rybek i statków według wzorów.
  2. Rozmowa na temat wakacji w górach.

 − Czy byliście na wakacjach w górach?

− Co można latem robić w górach?

  1. Słuchanie fragmentu wiersza H. Ożogowskiej „Na hali”.

Na hali, na hali,

na zielonej hali

słychać, że już owce

górale wygnali.

Pasą się owieczki,

brzękają dzwoneczki,

lecą aż pod Giewont

góralskie piosneczki. (...)

  1. Rozmowa na temat wiersza.

− Gdzie pasą się owce?

 − Co to jest Giewont? (W razie problemu wyjaśnia rodzic).

− Co mają owieczki?

 − Co leci pod Giewont?

  1. Zabawa „Liczymy owieczki” – z wykorzystaniem metody symulacji.

Rodzic przygotowuje klocki tego samego kształtu i tej samej wielkości. Kładzie je na środku koła, w którym siedzą dzieci. Każde dziecko bierze sobie pięć klocków, głośno odliczając. Rodzic opisuje sytuacje, a dzieci ilustrują je za pomocą klocków.

  • Baca miał pięć owieczek. (Dzieci kładą przed sobą pięć klocków). Trzy owieczki ostrzygł. (Odsuwają trzy klocki). Ile owieczek do ostrzyżenia mu jeszcze zostało? (Udzielają odpowiedzi po policzeniu pozostałych klocków).
  • Baca miał trzy nowe owieczki. (Dzieci kładą przed sobą trzy klocki). Dokupił jeszcze dwie młode owieczki. (Dokładają dwa klocki). Ile ma teraz nowych owieczek? (Liczą wszystkie klocki i udzielają odpowiedzi).
  • Baca miał pięć młodych owieczek. (Układają przed sobą pięć klocków). Cztery młode owieczki sprzedał znajomemu. (Odsuwają cztery klocki). Ile młodych owieczek mu zostało? (Liczą klocki i udzielają odpowiedzi).
  1. Słuchanie piosenki ludowej „W murowanej piwnicy”. https://www.youtube.com/watch?v=vo7VuiEKQgw”.

Dzieci poruszają się dowolnie przy piosence.

  1. Karta pracy, cz. 2, s. 61. Rysowanie w każdej kolejnej pętli o jedną muszelkę mniej. Nazywanie tego, co jest na zdjęciach umieszczonych na dole karty. Zamknięcie kart pracy, nazywanie zdjęć po kolei.
  2. Zabawa „Układamy według wzoru”.

Dzieci układają wzory z patyczków zgodnie z narysowanym układem znajdującym się na wylosowanym przez dzieci kartoniku.

  1. Zabawa „Czym pojedziemy na wakacje?”
  • Rozwiązywanie zagadek.

Cztery koła, kierownica, szybko pędzi po ulicach. (samochód)

Nie jest ptakiem, chociaż lata, zwiedzisz nim kawałek świata. (samolot)

Pływa po morzach i oceanach, a na swym mostku ma kapitana. (statek)

Pędzi po szynach wielka maszyna, mknie poprzez pola na stalowych kołach. (pociąg)

  1. Zabawa artykulacyjna „Pociąg ze zwierzątkami”.

 Dzieci siedzą w kręgu i przesuwają przed sobą zabawkę – lokomotywę z wagonikami. Wypowiadają za rodzicem tekst: Jedzie pociąg i na stacjach bardzo często staje. Czy odgadniesz, jakie zwierzę taki głos wydaje? Na hasło rodzica: Stacja, dziecko, przed którym zatrzymał się pociąg, naśladuje głos wybranego zwierzątka. Pozostałe dzieci powtarzają go i odgadują, jakie zwierzę jedzie w pociągu. Potem pociąg jedzie dalej.

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Skaczemy na skakance”.

Dzieci naśladują skoki przez skakankę zgodnie ze wskazaniem rodzica: rowerkiem (z nogi na nogę), żabką (na obu nogach jednocześnie), nóżką (na jednej i na drugiej nodze), krzyżakiem (ze skrzyżowanymi nogami).

  1. Wakacyjne rady – rozmowa na temat właściwego postępowania podczas wakacyjnego odpoczynku.

Rozmowa na temat zagrożeń czyhających na dzieci podczas wakacji.

− Czy lubicie przebywać nad morzem?

− Na co powinniście tam uważać? (Parzące ameby, nie wchodzić do wody samemu, nie oddalać się od rodziców, nosić nakrycie głowy w słoneczne dni...).

− Na co powinniście uważać w górach? (Mieć odpowiednie obuwie, nie oddalać się od rodziców, mieć nakrycie głowy w słoneczne dni...).

 − Na co powinniście uważać w lesie? (Nie zrywać i nie jeść nieznanych roślin, grzybów, nie hałasować, nie łamać gałęzi drzew i krzewów, nie oddalać się od rodziców...).

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wakacyjne wędrówki”.

Dzieci swobodnie poruszają się po sali. Kiedy usłyszą dźwięk trójkąta, naśladują pływanie w morzu; dźwięk bębenka stanowi sygnał do naśladowania górskiej wspinaczki, a dźwięk grzechotki – do naśladowania zbierania jagód. Instrumenty można zastąpić czymkolwiek, chodzi tu o trzy różne dźwięki, które sygnalizują inną czynność.

  1. Karta pracy, cz. 2, s. 62. Słuchanie tekstu czytanego przez rodzica. Kończenie każdego odczytanego zdania przez dzieci. Rysowanie tego, o czym jest w nich mowa. (Dotyczą one bezpiecznych wakacji).
  2. Słuchanie piosenki „Już wkrótce wakacje” https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4
  3. Rozmowa na temat piosenki.

− Gdzie pojadą dzieci?

− W jakie miejsca dzieci pojadą na wakacje?

− Czy wszystkie dzieci wyjadą na wakacje?

  1. Praca plastyczna „Wakacyjny pociąg” - malowanie farbami pociągu, który zawiezie dzieci na wakacyjny wypoczynek.
  2. Karty pracy https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ks-4l-kp-cz2.pdf
  3. Kolorowanki wakacyjne do wyboru https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=kolorowanki+wakacje&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwjqs6mgjP_pAhVCiqQKHXtJCLIQsAR6BAgKEAE&biw=1525&bih=730
  4. Film edukacyjny „Wakacje nad morzem – zasady bezpieczeństwa” https://www.youtube.com/watch?v=N4X0RhlMf7Y
  5. Film edukacyjny „Bezpieczeństwo w górach” https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio