KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Roczne przygotowanie przedszkolne

Propozycje realizacji podstawy programowej dla dzieci starszych  (25.05-39.05)   

Tematyka: „Moi rodzice”  

 

  1. Ćwiczenia 
  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Dzieci rosną. Na hasło Małe dzieci – wszystkie dzieci wykonują przysiad, a gdy usłyszą hasło Dzieci rosną– powoli prostują się, aż do wspięcia na palce. 
  • Zabawa Ślimak. 

Dzieci kładą się na brzuchu z wyprostowanymi i złączonymi nogami. Na hasło: Ślimak, pokaż rogi – podnoszą głowę i ręce nad podłogę, przykładając zwinięte w pięść dłonie do skroni i prostując palce wskazujące – pokazują rogi. Na hasło: Ślimak odpoczywa – kładą dłonie na podłodze i opierają na nich brodę, wracają do pozycji wyjściowej. Na hasło: Ślimak spaceruje – przesuwają się do przodu, pomagając sobie tylko rękami.   

  • Skłony Witamy gości. Dzieci poruszają w rytm dowolnej muzyki. Podczas przerwy w grze wykonują fantazyjny ukłon na powitanie odwiedzających je gości 
  • Zabawa z elementem skoku – Dzieci – do przedszkola. 

Dzieci swobodnie maszerują po sali w różnych kierunkach. Na hasło Dzieci  do przedszkola, skokami z nogi na nogę przemieszczają się do wyznaczonego miejsca i siadają skrzyżnie. 

  • Zabawa uspokajająca – Mały świat. Dzieci rytmicznie maszerują dookoła koła i powtarzają rymowankę: Tata, mama, siostra, brat(na każde słowo jedno klaśnięcie) i ja (zatrzymanie i wskazanie na siebie) – to mój mały świat. 

 2. Karta pracy, cz. 4, s. 50.  

 Nauka rymowanki. Czytanie wypowiedzenia umieszczonego na górze ramki i wyrazu na dole. Pisanie swojego imienia po wyrazie ja. Rysowanie po śladach serduszek. Rysowanie portretów  – mamy i taty. 

    3. Moja mamusia – ćwiczenia w czytaniu. 

     Karta pracy Czytam, piszę, liczę, s. 90. 

  • Nauka rymowanki fragmentami, metodą ze słuchu.
  • Rozmowa na temat rymowanki.

    −Czyje święto się zbliża? 

    −Co mają dzieci dla mamusi według słów rymowanki? 

  • Karta pracy Czytam, piszę, liczę, s. 91. 

Czytanie przez pary dzieci dialogu z kolegą lub rodzicem. 

   4. Dowolny taniec przy piosence: Kocham cię ti amo je t'aime  

        https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs. 

   5. Karta pracy, cz. 4, s. 51. 

  • Czytanie tekstu o zawodach rodziców Lenki
  • Podawanie nazw zawodów wykonywanych przez rodziców dzieci. Rysowanie rodziców w pracy.
  • Rysowanie po śladach rysunków serduszek bez odrywania kredki od kartki. 

   6. Zabawa ruchowo-naśladowcza Jak nasi rodzice. 

        Dzieci na hasło Tak jak mama – naśladują czynności wykonywane przez mamę. Na hasło Tak jak tata – naśladują czynności wykonywane w domu przez tatę. 

  7. Karta pracy, cz. 4, s. 52.  

       Czytanie tekstu na temat wspólnego spędzania wolnego czasu. Rysowanie, jak dzieci spędzają wolny czas ze swymi rodzicami. 

  • Karta pracy, cz. 4, s. 53. 

Liczenie kwiatów w wazonach. Wpisywanie odpowiednich liczb do zapisów działań. Odczytywanie ukrytych wyrazów. Pisanie po śladach liter. 

  8. Ekspresja słowna – Co lubią nasi rodzice? Kończenie zdań:  

     Moja mama lubi... Mój tata lubi... Moi rodzice lubią, gdy ja.. 

  9.Poprawne stosowanie nazw członków rodziny; kończenie wypowiedzeń 

     Mama mojej mamy lub taty to... (babcia). 

Tata mojej mamy lub taty to... (dziadek). 

Siostra mojej mamy lub taty to... (ciocia).  

Brat mojej mamy lub taty to... (wujek).  

Mama mojej babci lub dziadka to... (prababcia).  

Tata mojej babci lub dziadka to... (pradziadek). 

  • Wymienianie przez dzieci, kto wchodzi w skład ich rodziny, jak mają na imię jej członkowi

 10. Karta pracy, cz. 4, s. 54. 

     Określanie, dokąd idą rodzice Mikołaja. Rysowanie ich drogi. 

  11. Karta pracy, cz. 4, s. 55. 

  • Oglądanie obrazków. Ocenianie zachowania dzieci względem rodziców. Kolorowanie okienek z wybranymi odpowiedziami. 
  • Karta pracy, cz. 4, s. 56.  

Kończenie kolorowania bukietu dla mamy.  

  • Słuchanie wiersza W. Chotomskiej Dobra wróżka 

 

Jeszcze śpi cały dom, tata śpi, dzieci śpią.  

Jeszcze sen nie chce wyjść z ciepłej kołdry, 

 a tu już pachnie chleb, a tu już mleko jest,  

dobra wróżka powiedziała nam: 

 – Dzień dobry! Mamo, mamo, dobra wróżko,  

coś powiemy ci na uszko: 

 – Wróżysz nam dobre dni, umiesz w śmiech zmienić łzy,  

ciepłe sny niesiesz  nam do poduszki, 

 w oczach masz słońca blask i od burz chronisz nas. 

 Nawet w bajkach nikt nie znajdzie lepszej wróżki! 

 

Rozmowa na temat wiersza 

−Co mama robi rano, gdy jeszcze wszyscy śpią? 

−Dlaczego mama to dobra wróżka 

  12. Karta pracy, cz. 4, s. 57.  

       Kończenie ozdabiania krawatów i muszek według wzoru. Rysowanie po śladach liter. 

  13. Karta pracy, cz. 4, s. 58. 

       Czytanie zadań. Ilustrowanie ich. Wpisywanie odpowiednich liczb i znaków. Czytanie działań i udzielanie odpowiedzi na pytania. 

  14. Karta pracy, cz. 4, s. 59.  

       Rozwiązywanie krzyżówki. Nazywanie obrazków i naklejanie w odpowiednich miejscach liter tworzących ich nazwy. Odczytanie hasła 

   15. Samodzielne wykonanie laurki dla Mamy według własnego pomysłu. 

   16. Piosenki dla mamy https://www.youtube.com/watch?v=TrgNO45oMME 

    17. Kwiatek dla mamy praca plastyczna : 

https://wczesnoszkolni.pl/pory-roku/kwiatek-kolek-origami 

https://www.youtube.com/watch?v=pgs2CWXTrhU 

  18. Karty pracy 

         Karty pracy –str.50-59 

  https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ksplus-6l-kp-cz4.pdf 

Oraz -  str.90-81  

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/kolorowy_start_zplusem_6latek_czytam_pisze_licze.pdf 

 

 
Dodatkowe materiały: