KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

5-latki

  
Tematyka dla dzieci 5 letnich na dni 12-16.04.2021
Temat tygodnia „Nowinki z wiejskiego podwórka”
Piątek 16.04.21

 

  1. Karta pracy, cz. 4, nr 25.

− Otoczcie zieloną pętlą zdjęcia zwierząt, które mają dwie nogi, a czerwoną pętlą – zdjęcia zwierząt, które mają cztery nogi.

  1. Ćwiczenia liczbowe w zakresie określonego zbioru – Indycze jajo.
  • Słuchanie wiersza Teresy Fiutowskiej, wprowadzanie w tematykę zajęć; zwracanie uwagi na humor zawarty w utworze Indycze jajo.

 

Czy ktoś gotuje indycze jajo?

Czy jajecznicę z niego usmaży?

O koglu-moglu indyczym marzy?

Skąd znowu!

Od tego jaja są kurze.

Indycze jajo jest bardzo duże

I kto by takie zjadł z ochotą,

brzuch by go bolał. Więc jeść je po co?

Morał więc prosty z tego wynika:

niech z indyczego jajka

indycza mama wysiedzi indyka.

 

  1. Ćwiczenia liczbowe Ile jajek zniosła indyczka?

Pomoce: sylwety jajek różnej wielkości, kartoniki z krążkami.

 

https://i.pinimg.com/600x315/8a/67/34/8a6734aca6fe0e0479ae024512dc2c7e.jpg

 

Rodzic układa na dywanie sylwety jajek (za każdym razem inną liczbę w zakresie dziesięciu). Dzieci liczą jajka i układają przed sobą kartonik z odpowiednią liczbą krążków.

 

Ćwiczenia liczbowe Ile indorków wylęgło się z jajek?

Pomoce: sześć sylwet jajek,10 sylwet indorków (różniące się kolorami i ozdobami)

 

https://www.google.com/search?q=kolorowanka+indyk&tbm=isch&ved=2ahUKEwiNyPjjpvHvAhWOwoUKHdMdDkcQ2-cCegQIABAA&oq=kolorowanka+indyk&gs_lcp=CgNpbWcQAzICCAAyBggAEAgQHjoGCAAQBRAeUK-mAVi_tQFg7bgBaABwAHgAgAFViAG1A5IBATaYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=QltwYI2fCY6FlwTTu7i4BA&bih=600&biw=1237&client=firefox-b-d&hl=pl

 Rodzic układa na dywanie sześć sylwet jajek. Wyklują się z nich pisklęta – małe indorki. Pod każdym jajkiem dzieci umieszczają tyle sylwet indorków, ile powie rodzic, np.: z pierwszego jajka wykluł się jeden indorek; z drugiego wykluły się dwa indorki – bliźniaki; z trzeciego – jeden indorek; z czwartego – jeden indorek; z piątego – trzy indorki – trojaczki; z szóstego – dwa indorki. (Indorki różnią się kolorem i elementami wyglądu, np. muszką, krawatem, koralami).

Dzieci określają, jak wygląda np. indorek wykluty z trzeciego... szóstego jajka. Określają, z którego jajka wykluł się indorek opisany przez rodzica lub dziecko (stosują liczebniki porządkowe).

  • Obliczają, ile wszystkich indorków wykluło się z jajek.
  • Określają, czego było więcej: jajek czy indorków.
  • Określają, o ile więcej było indorków.
  1. Wspólne wykonywanie makiety wiejskiego podwórka.

Pomoce: czasopisma o zwierzętach, nożyczki, tekturowe podstawki, plastelina, tekturowe pudełka, papier kolorowy, klej, kolorowa bibuła, tektura.

  • Omawianie przez dzieci wyglądu wiejskiego podwórka (jakie zwierzęta i budynki się na nim znajdują).
  • Wycinanie z kolorowych czasopism obrazków, zdjęć (lub rysowanie) zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku.
  • Przyklejanie ich na tekturkach, umocowywanie plasteliną do tekturowych podstawek (forma stojąca).
  • Oklejanie kartonowych pudełek papierem kolorowym – tworzenie zabudowań gospodarczych, domu gospodarza.
  • Komponowanie makiety na tekturze; ozdabianie elementami wykonanymi z kolorowej bibuły, np.: płotem, roślinami, stawem.
  1. Dla chętnych karty pracy do wydrukowania – wskaż różnice:

https://images.app.goo.gl/thvZScy2uFqocziA8