Rozkład dnia
- 6.00- 8.30
Schodzenie się dzieci.
Zabawy wynikające z potrzeb i aktywności dzieci.
Aktywność indywidualna, zróżnicowana, podejmowana z inicjatywy dziecka.
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, ze śpiewem, integracyjne.
Prace porządkowo -gospodarcze, zabiegi higieniczne.
8.30- 9.00
Śniadanie.
9.00- 11.30
Przejście do zabaw swobodnych.
Organizowanie przez nauczycielkę sytuacji edukacyjnych wyzwalających twórczą, swobodną aktywność dzieci.
Aktywność zbiorowa, grupowa i indywidualna, jednolita, zróżnicowana, inspirowana przez nauczycielkę w celu wspomagania rozwoju dzieci w sferze ruchowej,muzycznej, plastycznej, poznawczej, językowej, matematycznej w sali lub w ogrodzie. Zabawy ruchowe, spacery, wycieczki, uroczystości.
Zajęcia rytmiczne.Zabiegi higieniczne.
11.30-12.00
Obiad.
12.00-14.30
Odpoczynek poobiedni w sali lub ogrodzie przedszkolnym.Słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej. (Młodsze dzieci - leżakowanie).
Propozycje zadań otwartych sprzyjających aktywności ruchowej, plastycznej, werbalnej i muzycznej
Praca indywidualna, stymulująco- kompensacyjna oraz z dziećmi wyróżniającymi się uzdolnieniami i zainteresowaniami.
Zabawy i ćwiczenia sprzyjające osiągnięciu gotowości do podjęcia nauki w szkole.
Zajęcia dodatkowe.
14.30-15.00
Podwieczorek.
15.00-17.00- Indywidualna aktywność zróżnicowana podejmowana z inicjatywy dzieci oraz
- sytuacje wychowawcze organizowane przez nauczyciela.Prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci do domu .